למה אתם לא מרגישים את הרגליים? הכל על תחושת נימול

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

האם אי פעם חוויתם את התחושה המוזרה והמעקצצת הזו ברגליים? אתם יודעים, זו שגורמת להן להרגיש כאילו הן "נרדמו" או פשוט חסרות תחושה. אין ספק שזה מטריד למדי ובאופן טבעי תרצו לדעת למה זה קורה. ובכן, במאמר זה נרחיב אודות תחושת נימול ברגליים,  תחושה זו יכולה להיות מטרידה למדי ועלולה לגרום לך לתהות מה קורה. במאמר זה נחקור כמה סיבות נפוצות לחוסר תחושה ברגליים, כדי שתוכלו להבין טוב יותר מדוע זה עלול לקרות לכם.

 

על מה תחושת נימול מעידה?

חשוב להבין כי תחושת נימול ברגליים היא לכשלעצמה תסמין המעיד על בעיות רפואיות אחריות. לעתים, הנימול אף מהווה סממן מקדים למצב רפואי עתידי כדוגמת שבץ מוחי. כך, כדי לקבוע את הסיבה לנימול יש להגיע בהקדם לבדיקה רפואית, ולאבחן את המצב עליו הנימול מעיד:

 

  • נימול על רקע נוירופתיה – רמות גבוהות של סוכר בדם, פוגעות מאוד בעצבים אשר מייצרים פעילות חשמלית לא תקינה. אותו 'קצר חשמלי' בגוף יוצר את תחושת הנימול, כאבים ועוד. התסמינים לרוב מתחילים בכפות הרגליים ומורגש יותר בזמן שכיבה או מנוחה.
  • חסרים תזונתיים הגורמים לנימול – לעתים נימול ברגליים נובע בשל חוסר ב- B12 בגוף. חוסר בויטמין זה ובחומצה פולית, מביאים לחוסרים נוירולוגיים המתבטאים בתחושות הנימול לעתים.
  • בעיות אורטופדיות – כאשר בעיה אורטופדית משפיעה על העצבים בעמוד השדרה התחתון, הדבר עלול להשפיע על הרגליים בצורה של נימול. אותו הדבר נכון גם במקרים של פריצות דיסק, או במצבים בהם תעלת עמוד השדרה עוברת תהליך של הצרה. כך או כך, הלחץ על העצבים עשוי להשפיע על התחושות ברגליים.
  • בעיה בזרימת הדם – לעתים תחושת נימול נובעת מבעיה בזרימת הדם לגפיים, כתוצאה ממצב של מום עורק ורידי, מחלת בורגר המאופיינת בקושי בקרישת הדם, וריד משוחרר ועוד. בנוסף, זרימת הדם עלולה להיפגע במצבים של קור קיצוני וממושך, או בשל מחלת עורקים היקפית.

 

על התסמינים עצמם

תסמיני הנימול מופיעים בהתאם לסוג העצב שנפגע. למשל, כאשר נפגעים עצבי התחושה מופיעות תחושת עקצוץ, צריבה, חום, נימול, דקירה, הירדמות ואף זרם חשמלי קל. בנוסף, גם כמות סיבי השריר-עצב הפגועים תשפיע על סוג הכאב ורמת הכאב, כאשר לעתים מדובר בכאב מקומי וחד ובמצבים אחרים הכאב מתפשט לאזורים שונים ונרחבים בגוף.

 

אל תתמהמהו, היבדקו!

נכון, לכולם נרדמת הרגל מידי פעם, אך כאשר תחושת נימול חוזרת על עצמה שוב ושוב לעתים תכופות, יש להיבדק ובהקדם. בנוסף, חשוב לדעת שיש אפשרות להקל על הכאב והתסמינים, באמצעות כירופרקטיקה. אכן, בכמה נגיעות בלבד אפשר לחולל פלאים ולהחזיר את הגוף שלכם למיטבו! היכנסו לאתר הרשמי של ד"ר שלמה כהן ובואו גם אתם לראות שאין כל סיבה להמשיך לחיות עם הכאב.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו