מתיחת גיד ביד

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

פציעת גידים ובייחוד מתיחה של גיד ביד, מהווה פציעה נפוצה ביותר בקרב מתאמנים, אך לא רר. חשוב מאוד להבין את התהליך אשר מתרחש ברקמת הגיד כדי לסייע להחלמה מהפציעה. מחקרים שונים הגיעו למסקנה כי במתיחת גיד ביד או גיד באזור אחר של הגוף, לא מעורב תהליך דלקתי וזאת למרות התרכובת הכימית המשתחררת בפציעת גיד וגורמת לכאב, אך לא פעם מדובר על פציעה שמובילה עם הזמן גם להליך דלקתי.  אם מתחתם גיד ביד, חשוב מאוד שתזהו את המצב המדובר ותטפלו בו בצורה נכונה וזאת כדי שהאיזור יחלים מבלי שיווצר לכם נזק קבוע כלשהו. אם אתם מעוניינים לדעת מה יכול לגרום למתיחת גיד וכיצד להתמודד עם הפציעה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 

מה יכול לגרום למתיחת גיד ביד?

למעשה, הפציעה או המתיחה של הגיד ביד מתרחשת כאשר יש עלייה משמעותית בנפח, תדירות או עצימות העומס אשר מופעל על הגיד, ללא זמן מנוחה מספיק להתאוששות. דבר זה יכול להיגרם כתוצאה מטראומה ישירה לגיד כגון: נפילה מאופניים על האזור או שהיא יכולה להיגרם כתוצאה מהעמסה של הגיד במהלך ביצוע פעילות גופנית לרבות הרמת משקולות, שימוש במתקני הכושר בצורה לא מבוקרת ועוד. כמו כן, מתיחת גיד ביד יכולה להתרחש בשל תנועה חדה לא נכונה שעושים או בשל העובדה שהחזקתם לפרק זמן ממושך משהו כבד ביד כגון: שקיות עם קניות ועוד.

 

מהם הסימפטומים למתיחת גיד ביד?

אם מתחתם גיד ביד, הדבר יהיה מאופיין בגירוי או בנפיחות של הגידים לאורך האגודל בצד של פרק כף היד. כמו כן, אתם תסבלו מכאבים שונים באזור לרבות כאב במפרק כף היד ובמיוחד אם תפעילו עליו לחץ. לא מעט ספורטאים או אנשים שסובלים ממתיחת גיד, לא מבינים שמדובר על מתיחה מעין זאת וממשיכים להפעיל את האיזור בצורה שגרתית במהלך פעילות גופנית ובכלל. נוצר למעשה מצב שהאזור כואב והכאבים הללו רק ילכו ויחמירו.  חשוב מאוד לדעת שאם המתיחה המדוברת לא תטופל בצורה הטובה ביותר, היא עלולה להוביל לדלקת חמורה ובמקרים קשים מאוד גם לקרע בגיד. לכן, מיד כאשר מזהים סימנים חריגים שיכולים להעיד על מתיחת גיד ביד, יש לפנות לצורך אבחון וטיפול מתאימים.

 

כיצד מטפלים במתיחת גיד ביד?

לעיתים הטיפול שיספיק למתיחת גיד ביד יהיה פשוט טיפול עם קרח, מנוחה וכן טיפול תרופתי במידה ויש כאבים רציניים. יחד עם זאת, אם הכאב לא עובר או אם מתפתחת לכם דלקת בגיד, חשוב מאוד לפנות לסדרת בדיקות העשויות לכלול גם צילומי רנטגן, אולטרסאונד ולעיתים גם MRI. בהתאם לתוצאות הרופא המטפל ינחה אתכם לגבי טיפול מתאים שלרוב יכלול טיפול תרופתי מתאים המשולב עם מנוחה וטיפול פיזיותרפיה. ניתן להשתמש בטיפול משחתי או בג'ל מקומי למריחה באזור של הדלקת. כמו כן, ניתן להשתמש בקרם תרופתי נוגד דלקת. טיפולי פיזיותרפיה במקביל לטיפול המדובר יסייעו לכם גם בהפחתת הכאב אך גם לשקם את המקום. אופן הטיפול וחומרת הדלקת ישפיעו על קצב ההתאוששות.

במקרים חמורים מאוד בהם נגרם קרע לגיד, יידרש לעיתים ניתוח שמטרתו לתקן את הקרע, אך במרבית הפעמים הדלקת והמתיחה יחלפו באמצעות הטיפולים שהוזכרו לעיל.

*הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו