גלי הלם עם ראש קטן לעומת ראש גדול

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

 

גלי הלם עם ראש קטן

גלי הלם עם ראש קטן הוכחו ככלי יעיל ביותר בטיפול בהפרעות שונות של השריר והשלד. השימוש בטיפול בגלי הלם גדל במהירות במהלך השנים האחרונות, וזאת בשל היתרונות המשמעותיים שהוא מציע למטופלים. ההבדל העיקרי בין גלי הלם עם ראש קטן לעומת ראש גדול הוא עומק החדירה. ראש קטן מאפשר מיקוד מדויק יותר של האזור הפגוע, בעוד ראש גדול יכול לכסות שטח פנים רחב יותר. עם זאת, ייתכן שעומק החדירה לא יהיה יעיל עם ראש גדול, מה שמוביל לטיפול פחות יעיל. בישראל, רופאים רבים מאמצים טיפול בגלי הלם עם ראש קטן כאופציה טיפולית לחולים.

המטופלים חווים רמות כאב מופחתות, ניידות משופרת וזמני החלמה מהירים יותר. הטיפול אינו פולשני, בעל מעט תופעות לוואי ואינו מצריך זמן השבתה. בעוד שטיפול בגלי הלם עם ראש קטן הוא אפשרות טיפול חדשה יחסית, הוא כבר הראה תוצאות מבטיחות. ככל שהמחקר נמשך, אנו יכולים לצפות לראות עדויות נוספות ליתרונותיה ואימוץ רחב יותר של שיטת טיפול זו. אנו מעודדים מטופלים וספקי שירותי בריאות לבחון אפשרות זו כחלק מתוכנית טיפול מקיפה בהפרעות שרירים ושלד.

טיפול באמצעות גלי הלם יעיל למצבים רבים. אך יש לקחת בחשבון שבדומה לכל טיפול, גם כאן יש אחוזי הצלחה שאמנם נוטים להיות גבוהים – אבל משתנים בין המקרים. בנוסף, יש לתת את הדעת על ההבדלים הקיימים בין המכשירים השונים בהם נעשה שימוש בטכנולוגיה, כאשר הגודל בהחלט קובע בשדה המשחק הזה. מאמר זה דן בהבדלים שבין גלי הלם בעלי ראש קטן לעומת גלי הלם שהראש שלהם גדול פי כמה, ומפרט את סוגי הטיפולים ויתרונותיהם למצבים בריאותיים שונים.

טיפול בגלי הלם במכשיר עם ראש גדול או קטן

על גלי הלם בעלי ראש קטן

שימוש עיקרי של טיפול בגלי הלם הוא פירוק הסתיידויות באזורים אחרים בגוף. ברוב המקרים, ההסתיידויות אינן גדולות, והגודל הממוצע נע בין חצי סנטימטר לשני סנטימטרים. לכן אפשר לשקול שימוש בגלי הלם בעלי ראש קטן (שגודלו כ-2.5 סנטימטרים).

היתרון המרכזי של הטיפול בגלי הלם בעלי ראש קטן הוא שהם מספקים מענה נקודתי עבור הבעיה הספציפית, ללא חשש שתהיה פגיעה באזורים אחרים שלא אמורים להיות חלק מהטיפול – בעיקר הרקמות הנמצאות סביב ונחשבות לבריאות. ברור יחד עם זאת שגם במקרה הזה נדרשת חובת הזהירות, כשהאדם שמתפעל את המכשיר צריך להיות בעל הסמכה לכך ורצוי גם ניסיון רב שנים.

גם כשבוחרים במכשיר עם ראש קטן לטיפול בגלי הלם, נשארים עם לא מעט אפשרויות. קיימים גדלים שונים בקטגוריה הזו וגם דרגות עוצמה אחרות מבחינת המכשיר (מהירות ה"נקישה" של המכשיר על גבי האזור הבעייתי בגוף).

הצורך בטיפול במכשיר בעל ראש גדול

בחלק מהמקרים, ההסתיידות, הדלקת והפגיעה בגוף הם גדולים במיוחד, כך שניתן לטפל בהם רק באמצעות מכשיר גלי הלם שהראש שלו גדול – מבחינה מעשית יהיה זה לרוב מכשיר שגודלו עומד על כ-25 סנטימטרים. הצורה שלו היא צורת כדור, עם נקודה מרכזית אחת שמפיקה את האנרגיה בפיזור רחב יחסית.

הסיכון העיקרי הוא שלצד האיבר המטופל תהיה פגיעה באיברים וברקמות בריאים. לכן יש לקבל את הטיפול אצל מומחה הנוקט במשנה זהירות וקפדנות אפילו יותר מאשר במקרה של גלי הלם בעלי ראש קטן, כשפוטנציאל הנזק כתוצאה מרשלנות רפואית או שימוש במכשירים שאינם תקינים, גבוה פי כמה.

אז איך יודעים איזה גודל ראש עדיף?

את ההחלטה הסופית צריך כמובן לקבל הרופא המאבחן והמטפל בהתאם למאפייני הבעיה, לדרגת החומרה שלה, למיקום (יש אזורים בהם צריך להיזהר אפילו יותר) ולרצונות של המטופל המגיע אליו. בדקו שיש לו את ההכשרה, הידע והניסיון הדרושים לטיפול.

בדקו באילו שיטות טיפול מתמחה במרפאה ומהן האפשרויות שהיא מציעה מבחינת המכשור המפיק גלי הלם. במרפאות אמור להיות ציוד המאפשר גמישות מלאה מהבחינה הזו, לכאן או לכאן, כשהצורה הבסיסית של הגמישות הזו היא ראשים מתחלפים שניתן להרכיב על גבי המכשירים בהתאם לצורך הספציפי שעולה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו