שחיקת סחוס בגב

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

שחיקת סחוס בגב

שחיקת סחוס בגב קשורה לעיתים קרובות להזדקנות ובלאי. ככל שאנו מתבגרים, הדיסקים בחוליות שלנו מאבדים בהדרגה את תכולת המים שלהם, מה שהופך אותם פחות גמישים ויותר רגישים לנזק. בנוסף, גורמים כמו יציבה לקויה, תנועות חוזרות והשמנת יתר יכולים גם הם לתרום לשחיקת סחוס.

המכונה גם "דלקת פרקים ניוונית", היא תופעה מוכרת מאד ובעיקר בקרב מבוגרים. היא מלווה בתחושת חוסר נוחות במקרים הקלים, בתחושת כאב ובמגבלה משמעותית בתנועה – במקרים הקשים יותר. הטיפולים המוצעים כיום במצבים אלה יכולים לכלול שימוש בתרופות אנטי דלקתיות, תרופות משככות כאבים וגם הזרקות של קורטיזון, העוזרות במצבים דלקתיים. במקרים חמורים יותר, מוצע הליך ניתוחי שההחלמה ממנו ארוכה יותר. אפשרות אחרת, המוצעת גם היא לסובלים משחיקת סחוס בגב הוא טיפול באמצעות גלי הלם. הטיפול מתבסס על טכנולוגיה מתקדמת מאד, שנכנסה לתודעה עוד בשנות ה – 90 ועזרה במקרים של אבנים בכליות.

קשת בגב

היבט מרכזי אחד המושפע משחיקת סחוס בגב התחתון הוא הקשת הטבעית בעמוד השדרה. קשת זו נחוצה כדי לשמור על יישור ואיזון תקין של הגוף. כאשר הסחוס נשחק, הקשת עלולה להשתטח, לגרום לחוליות להידחס ועלול להוביל לכאב ואי נוחות.

שחיקת סחוס בגב

כמה מילים על התופעה

שחיקת סחוס בגב הינו זה המפריד בין העצמות והוא זה המאפשר את התנועה החלקה של הגב, הסיבוב ותנועות הכיפוף שלו. הוא סופג את הזעזועים הנוצרים לעיתים בגב, את העומסים הכבדים, וכל מה שכרוך בכך בזמן פעילות כלשהי המערבת שימוש בגב. בזכות נוזל מיוחד, המופרש מהמפרקים – נוזל סינוביאלי, נמנע חיכוך בין העצמות לבין המפרק ונוצר סיכוך המאפשר תנועתיות חלקה. ברקמת הסחוס אין תאי חישה לכאב, היא איננה מקבלת אספקת דם באופן ישיר ואיננה יכולה להתחדש. ולכן, עם תהליך השחיקה, הקורה בגילאים המבוגרים, נפגע הסחוס ומאבד מיכולותיו.

ישנם סוגים שונים של שחיקת סחוס – שחיקה ראשונית, הנובעת בשל מחלה ניוונית כרונית כלשהי, שהסיבות לה לא ידועות. הדבר בא לידי ביטוי בהתנוונותו של הסחוס והתנוונותן של העצמות הסמוכות לו, מה שגורם לנוקשות מקומית וגם לכאב רב. הסוג השני הוא שחיקה משנית, הנובעת בשל חבלה או פציעה נקודתית בגב, המובילה לשבר לעיתים ולהיעדר של אספקת דם למקום. כשהסחוס נשחק או נפגע ופני השטח שלו הופכים למחוררים או למחוספסים, הגב איננו יכול לנוע באופן חלק והשחיקה גוברת ככל שחולפים הימים. כל זה מוביל גם לכאב משמעותי באזור ולדלקת המצריכה טיפול מיידי.

טיפול באמצעות גלי הלם במקרים של שחיקת סחוס בגב

אחת מאפשרויות הטיפול, המוצעות כיום במקרים כאלה, הוא הטיפול באמצעות גלי הלם. טיפול זה, הנחשב לשיטה שאיננה פולשנית, ויחד עם זאת לשיטה יעילה מאד, יכול לבטל את הצורך בניתוח, בקבלת תרופות או זריקות. גלי ההלם, המשודרים ישירות אל האזור הפגוע בגב, מיוצרים על ידי מכשיר מיוחד, המאפשר את חדירתם לעומק רב.

גלי ההלם מגיעים אל האזורים הפגועים, היכן שנמצאות הרקמות הדלקתיות, ועוזרים בהזרמת הדם אל המקום וכך גם החמצן. הם מעודדים את היווצרותן של רקמות חדשות ומאפשרים ריפוי מהיר ומוצלח הרבה יותר מכל טיפול אחר. מכיוון ששחיקת סחוס בגב יכולה להשפיע על אזורים אחרים בגוף, כמו הרגליים, הצוואר וגם השכמות, הכאב הנלווה לכך משמעותי מאד וההשפעה על ההתנהלות היום יומית והתפקוד עצמו היא רבה. בין אם מדובר בכאב עמום, בכאב כרוני או כזה המופיע לסירוגין, טיפול באמצעות גלי הלם הוא פתרון מצוין למי שמחפש מענה יעיל.

חשוב לזכור

טיפול בגלי הלם במקרים של שחיקת סחוס בגב יכול להיעשות לצד טיפול פיזיותרפי, הכולל תרגילים מיוחדים העוזרים בחיזוק השרירים ומשפרים את התנועתיות. הטיפול אורך לרוב כ – 20 דקות והוא מוצע במסגרת סדרה של מספר טיפולים – 5 עד 10, בהתאם לחומרת הבעיה וגם אופייה. את הטיפול מבצע מטפל מומחה, בעל ניסיון בטיפול באמצעות גלי הלם וזאת לאחר תהליך אבחון מעמיק לצורך איתור הסחוס השחוק וגם הסיבה לכך. מדובר בטיפול נקודתי מאד ובעל סיכויי הצלחה גבוהים במיוחד.

כיצד טכנולוגית גלי ההלם עובדת?

למעשה, טיפול בגלי הלם הוא לא דבר חדש כל כך, ולמעשה, מדובר על טכנולוגיה שקיימת בעולם שנים רבים, אך בעבר טכנולוגיה זו לא הייתה נמצאת בשימוש של עולם הרפואה. שימוש בגלי הלם לצרכים רפואיים, זה דבר שנכנס לעולם הרפואי רק לפני מספר שנים, אך כבר קיום ניתן להבין שישנה הצלחה מלאה לשימוש בטכנולוגיית גלי ההלם לצרכים רפואיים, וכי יש קשת רחבה של לקוחות מרוצים שעברו טיפול בגלי הלם לצרכים רפואיים, ומעידים על הצלחת הטיפול ועל היעדר תופעות הלוואי.

גלי הלם הם גלי רנטגן אשר מוחדרים לתוך הגוף שלנו. במקרה של השימוש בגלי הלם לצרכים רפואיים, אזי שגלי ההלם מוחדרים לאזור ספציפי בגוף שלנו – אותו אזור בו אנחנו רוצים לטפל. כיום, השימוש בגלי ההלם לצרכים רפואיים, הוא שימוש אשר מתבצע בעיקר לפתרון של בעיות אורתופדיות בגוף שלנו. האיברים הפופולאריים ביותר בגוף בהם מתבצע הטיפול בגלי ההלם, הם אזורים כמו – הכתפיים, הגב, הברכיים, שחיקת סחוס בגב, אגן, וכיוצא בזאת. בדרך כלל, משתמשים בגלי ההלם על מנת שנוכל לפתור כאבים כרוניים באותם האזורים, כאבים שלא עוברים בלי קשר לסוג הטיפול שמבוצע כנגדם.

טיפול בגלי הלם במצבים של שחיקת סחוס בגב כיצד הטיפול בגלי הלם עשוי להיראות

אנשים רבים שמתעניינים בטיפול בגלי הלם לצורך פתרון ומעבר של כאבים כרוניים שונים בגוף שלנו – זאת לדוגמת שחיקת סחוס בגב – תוהים כיצד הטיפול עשוי להיראות ומה הוא אופיו. ראשית, חשוב להבין שטיפול בגלי הלם לא מתייחס לטיפול חד פעמי, זאת בדומה לניתוח, אלא מדובר למעשה על סדרה של טיפולים אשר מתבצעת כל פרק זמן מסוים, זאת כאשר הקפדה על סדרת הטיפול רציפה חשובה כדי שנוכל לראות את תוצאות הטיפול.

אם אתם סובלים משחיקת סחוס בגב תוכלו לטפל בבעיה באמצעות גלי הלם. בעזרת הטיפול ניתן לטפל בבעיה מהשורש ולחזור לחייכם כמה שיותר מהר. מטופלים רבים מעידים על כך כי מדובר בטיפול יעיל, מקצועי המקל משמעותית על הכאבים והתסמינים שנוצרים בעקבות הבעיה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו