איך לטפל בכאבים ברצפת האגן? גלי הלם

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

כאבי רצפת אגן, שמורגשים פעמים רבות בבטן התחתונה או באזור הגב התחתון, יכולים להפריע להתנהלות היום יומית, לפגוע בשגרה וגם בשינה עצמה. הכאבים יכולים להיות קלים ולתקופת זמן קצרה, או קשים מנשוא ולפרק זמן ממושך. ישנם כיום סוגים שונים של טיפולים, העוזרים בהתמודדות עם כאבים אלה, חלקם שמרניים מאד וחלקם פחות. אחת האפשרויות המוצעות כטיפול הם גלי ההלם. טיפול באמצעות גלי הלם במקרים של כאבי רצפת אגן משמש כפתרון חלופי לניתוח, לתרופות ובמקרים מסוימים גם לזריקות.

איך לטפל בכאבים ברצפת האגן? גלי הלם

הסיבות לכאבים

הסיבות לכאבים באזור זה הם שונים. במקרים מסוימים דלקת באגן היא הסיבה לכאבים, דלקת בעקבות זיהום נגיפי, התוקף את החצוצרות לרוב, או בעקבות זיבה או כלמידיה הן סיבות נוספות. דלקת בדרכי השתן גם היא סיבה לכאבי רצפת האגן, אותם חשים לצד צריבה, המופיעה בעת הטלת שתן וגם צורך תכוף בהשתנה, כשלכך נלווים גם כאבים לעיתים באזור הגב התחתון. סיבות אפשריות נוספות הן ציסטות בשחלה, גודש אגן או שינויים ניווניים או הסתיידות. במקרה של הסתיידות או שינויים ניווניים הדבר קורה בעיקר בגילאים המבוגרים יותר או בעקבות עומס יתר, המופעל על אזור האגן וגם שחיקה.

אבחון הבעיה

מכיוון שהסיבות לכאבי רצפת אגן הן מגוונות מאד, חשוב לבצע אבחון מעמיק כדי לאתר את מקור הבעיה ולהציע, בהתאם, את הטיפול. בדרך כלל כולל האבחון בדיקה גופנית מקיפה, תוך התייחסות לאזור הבטן והאגן. הבדיקה בוחנת גם את הגב התחתון, פנים האגן ואת הירכיים כדי לבדוק מהו מקור הכאב ולאתר בצורה המדויקת ביותר את מיקומה של הבעיה. במקרים מסוימים מוצע לאישה לעבור גם בדיקת שתן, בדיקת דם, בדיקה הבוחנת מחלות מין ואפילו בדיקת הריון, תופעות שאחד מתסמיניהן הם כאבי רצפת האגן.

טיפול בכאבי רצפת האגן באמצעות גלי הלם

הטיפול מוצע תוך התייחסות לסיבות הכאב. טיפול תרופתי הוא אחת האפשרויות, ובמיוחד תרופות אנטי דלקתיות, במידה של דלקת, וגם תרופות משככות כאבים. במצבים מסוימים מוצע טיפול פיזיותרפי, הכולל ביצוע תרגילים מיוחדים, העוזרים לשחרר שרירים ובמיוחד שרירי הבטן, הנרתיק, הירכיים וגם הגב התחתון, וכן תרגילים העוזרים אף בחיזוקם של אותם שרירים.

לשמחתנו, ישנה אפשרות נוספת, הידועה כבעלת אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. טיפול בכאבי רצפת האגן באמצעות גלים הלם, המשודרים ישירות את האזור על ידי מכשיר מיוחד, הוא הליך חדשני, המתבסס על טכנולוגיות עוד משנות ה – 90 שעזרו בריסוקן של אבנים בכליות. גלי ההלם, שמגיעים ישירות אל הרקמות הפגועות, עוזרים להמריץ את הדם ולספק לרקמות חמצן רב יותר. הם מאפשרים התחדשות רקמות מהירה יותר וריפוי בתוך פרק זמן קצר יחסית.

גלי הלם – יתרונות רבים בטיפול אחד

היתרונות שבטיפול באמצעות גלי הלם הם רבים. ההליך עצמו איננו מלווה בתופעות לוואי או בסכנות כלשהן ואיננו מצריך גם תקופת החלמה כלשהי, כמו במקרים של ניתוח למשל. הטיפול הוא מהיר והתוצאות מושגות כבר לאחר המפגש הראשון. כל טיפול אורך כ – 20 דקות בערך והוא חלק מסדרה של מספר טיפולים, שמספרם נקבע בהתאם למידת חומרת הכאב וגם הסיבות לו. את הטיפול מבצעים מטפלים מקצועיים, בעלי ניסיון והכשרה בתחום ולעיתים הוא מוצע בשילוב עם טיפול פיזיותרפי לצורך השגת מענה טיפולי מקיף ומוצלח יותר.

כיצד הטיפול בגלי ההלם הגיח לפתע לעולם הרפואי כיום?

הנטייה הרווחת הינה לחשוב שטכנולוגיית גלי ההלם היא טכנולוגיה חדישה שהומצאה לאותם הצרכים הרפואיים שכיום עושים בה שימוש עבורכם. אולם, במציאות מדובר על מציאות אחרת לגמרי, שכן גלי ההלם נמצאים בעולם כבר שנים רבות, ורק במספר השנים האחרונות, הכניסו את גלי ההלם לעולם הרפואי. כיום, השימוש בגלי ההלם נעשה על מנת לפתור בעיות אורתופדיות רבות בגופנו, ולרוב, בעיות של כאבים כרוניים שלא עוברים, ובעיות ששום דרך רפואית אחרת לא מצליחה לטפל בהם. השימש בגלי ההלם לפתרון של בעיות אורתופדיות שונות, מתבצע כיום בעיקר באזורי הגוף הבאים – ברכיים, גב, כתפיים, כאבים ברצפת האגן, וכיוצא בזאת.

איך נראה הטיפול בגלי ההלם?

עלינו להבין שטיפול בגלי הלם לפתרון של בעיות אורתופדיות רפואיות שונות, זאת לדומת כאבים ברצפת האגן הוא אינו טיפול חד פעמי, זאת בדומה לניתוחים שונים וכיוצא בזאת. מדובר למעשה על סדרה שלמה של טיפולים, אשר קריטיים במיוחד על מנת שנוכל לראות את תוצאות הטיפול בטווח הארוך. טיפול בגלי הלם לפתרון של בעיות כאב כרוניות ובעיות אורתופדיות שונות, הוא טיפול אשר נקבע לרוב לפרק זמן של בערך 10 טיפולים סך הכל. את תוצאות הטיפול הראשוניות, בדרך כלל נרגיש לאחר הטיפול הרביעי או הטיפול החמישי.

האם טיפול בגלי הלם לבעיות של כאבים ברצפת האגן הוא טיפול מסוכן?

אנשים רבים שמתלבטים האם להתחיל את הטיפול בגלי ההלם עבור פתרון בעיות של כאבים ברצפת האגן מתלבטים האם לבצע את הבדיקה בעיקר ממקומות של חשש. תנו לנו להרגיע אתכם – כל המחקרים מעידים על כך שחד משמעית אין לטיפול בגלי הלם שום תופעות לוואי חמורות, והסכנה בביצוע שלהם היא בלתי קיימת.

אם את סובלת מכאבים ברצפת אגן מומלץ מאוד לטפל בבעיה מהשורש ולא להזניח אותה. כאבים ברצפת אגן יכולים להעיד על מגוון של בעיות ותסמינים וחוסר תשומת לב, עלול להוביל להחמרה של הבעיה עוד יותר. קימים היום מגוון של טיפולים שיכולים להקל על האב ולסייע לפתור את הבעיה

לקריאה נוספת: רצפת האגן – שיקום וטיפול בשרירי רצפן האגן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו