טיפול בגלי הלם דרך קופת חולים מאוחדת

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

הביטוחים המשלימים של קופות החולים מיועדים להעניק לנו רשימה ארוכה של זכויות, שאמורות להצדיק את הסכום הלא קטן שאנחנו משלמים לקופה מדי חודש.

במובנים רבים, הזכויות שמעניקות קופות החולים מושפעות מהביקוש לאבחונים או לטיפולים בקרב אוכלוסיית המבוטחים. זו הסיבה שאנחנו רואים שבשנים האחרונות יותר קופות חולים מעניקות תשומת לב לטיפולים האלטרנטיביים, שפעם היו מעין מילה גסה בעולם הרפואה המסורתי.

טיפולים בגלי הלם נחשבים לפתרון מוצלח ללא מעט מצבים רפואיים, בעיקר מצבים אורתופדיים דוגמת דורבן, דלקות מסוגים שונים (למשל גיד האכילס, גיד הברך או הכסף), הסתיידויות בברך ועוד. לכן לא מפתיע שיש כיום יותר מענה בתחום במסגרת הביטוחים המשלימים של קופות החולים. מה מציעה בהקשר הזה קופת חולים מאוחדת?

טיפול בגלי הלם דרך קופת חולים מאוחדת

הזכויות: למבוטחי שיא

לכל קופת חולים הפועלת בישראל יש פוליסות שונות, עם תנאים שונים, כשהעיקרון המנחה הוא אחד: ככל שהפוליסה תהיה יקרה יותר כך היא תציע יותר זכויות. בהקשר של טיפול בגלי הלם הפוליסה הרלוונטית לעניינו היא מאוחדת שיא.

במסגרת זו ניתן לקבל תעריף מוזל על סדרה בת חמישה טיפולים בגלי הלם, שלפי קופת החולים מביאים לאחוזי החלמה גבוהים מאד של כ-90%. סדרת חמשת הטיפולים ניתנת תמורת דמי השתתפות עצמית בלבד, שעומדים נכון לסוף שנת 2017 על 800 ₪.

את הטיפולים ניתן לקבל ברשת המרפאות של "רפואות – טיפול בגלי הלם" הכוללת תשע מרפאות ברחבי ישראל. מבחינה פרוצדורלית כדי לקבל את הסבסוד יש לפנות תחילה למומחים הרפואיים של קופת החולים, שיבחנו את הבעיה ממנה המבוטח סובל ויציעו גם חלופות טיפוליות אחרות. במקרה שהם משתכנעים שהפתרון המתבקש עבורו הוא טיפול בגלי הלם, הם יספקו את ההפניה לרשת.

יתרונות וחסרונות הביטוח של מאוחדת

את האטרקטיביות של ביטוח משלים יש לבחון ביחס לאלטרנטיבות הקיימות בוודאי בכל שדה משחק. במקרה של טיפול בגלי הלם דרך קופת חולים מאוחדת אפשר לראות שהמענה קיים, אם כי נתקלנו בבדיקות שלנו בקופות חולים שהציעו יותר אופציות לקבלת הטיפולים. המחיר שיש לשלם במקרה של קופת חולים מאוחדת, 160 ₪ לטיפול במסגרת של חמישה טיפולים, נחשב להגיוני למדי ביחס למקובל.

יש לציין שבחלק מקופות החולים האחרות לא קיימת התניה למספר טיפולים, כך שהסכום הנדרש מהמבוטח היה פר טיפול, אפילו אם הוא לקח טיפול אחד או שניים. כן אפשר להבין את הגישה של קברניטי קופת חולים מאוחדת, שכנראה מודעים היטב לעובדה שבדרך כלל יש צורך בסדרה בת מספר טיפולים בגלי הלם כדי לקבל תוצאות.

האם המצב עתיד להשתנות?

הביטוחים המשלימים של קופות החולים, כמו גם תחום הרפואה כמכלול, אינם קופאים על שמריהם אפילו רגע אחד. הביטוחים הספציפיים עשויים להשתנות מדי פעם, כשאחת הסיבות לכך – כפי שציינו מעלה – היא הביקוש. כאשר הרצון לעבור טיפולים בגלי הלם נמצא במגמת עלייה משמעותית בשנים האחרונות, זו לא תהיה תחזית פרועה מדי לשער שההיצע שמספקות קופות החולים בתחום רק ילך ויגדל.

כך, למשל, ניתן לקבל תנאים מועדפים אפילו יותר בעתיד הנראה לעין, או אופציה לבצע את הטיפולים אצל יותר מומחים. שאלה אחרת שצריכה להישאל היא האם נראה בעוד מספר שנים את הטיפולים בגלי הלם מוכנסים לתוך סל הבריאות, מה שיביא לכך שהסבסוד של הטיפולים לאוכלוסיית הזכאים יהיה גבוה יותר. לא מעט אנשים סבורים כי התרחיש הזה הוא בהחלט בגדר אפשרות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו