כל מה שרציתם לדעת על גולף ולא העזתם לשאול

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

אחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר בעולם הוא גולף. הרבה פעמים הוא נתפס כמשחק לעשירים, אך עם השנים הוא נפתח יותר ויותר גם לשכבות אחרות, בין היתר, בזכות הצלחתו המסחררת של טייגר וודס בשנות התשעים.

בישראל, המשחק עדיין לא זוכה לפופולאריות רבה כמו בארצות הברית או באנגליה, ועדיין ישנם לא מעט אנשים שבוחרים לשחק אותו להנאתם, בפרט כשמדובר על חובבנים אשר משתמשים לשם כך במגרשי הגולף בגעש ובקיסריה. רבים מהם לוקחים איתם את הציוד שברשותם או שוכרים ציוד ממועדון, כשהם נמצאים בחו"ל ומעוניינים לשחק. בארה"ב ובמדינות אירופאיות שונות אפשר למצוא מסלולים רבים, ארוכים ומיוחדים.

בהמשך המאמר נסביר מעט על המשחק עצמו, וכן נקדיש חלק ספציפי לפציעות הכרוכות בפעילות זו. למתבונן מהצד, זה נראה כמו ספורט בהילוך איטי ולכן הרבה פעמים נהוג לחשוב שהוא לא יוצר פציעות משמעותיות. כפי שיהיה ניתן לראות בהמשך, זה לא מדויק.

כל מה שצריך לדעת על גולף

גולף הוא ענף המגלגל על פי הערכות מאות מיליוני דולרים מדי שנה. זאת בזכות תחרויות, זכויות שידור, קורסים, השכרת מסלולים ועוד. הענף נמצא בתהליך גידול, כאשר בארצות הברית הוא נחשב הרבה יותר פופולארי מאשר באירופה, מה שבא לידי ביטוי גם ביחס ההכנסות.

גולף הוא לכאורה משחק מאוד פשוט. המתמודדים מתחרים ביניהם מי מכניס יותר כדורים לגומות באדמה בפחות מכות. הגומות פרוסות על פני המסלול, והשחקנים צריכים להכניס את הכדור באמצעות מקלות גולף שונים המיועדים לכך. הם נעים מגומה לגומה, ברגל או באמצעות קרון מיוחד שמסיע אותם. על מנת שיהיה ניתן להכות בכדור בצורה נוחה, אזי שהמסלול כולו מכוסה דשא, וליד כל גומה אפשר למצוא דגל שמלמד על מיקומה.

משחק גולף נמשך בין שלוש לארבע שעות, הוא מחייב ריכוז, קואורדינציה  יכולת להכות במקל בצורה עדינה מחד וחזקה מאידך. המשחק יכול להתאים לכל הגילאים, מילדים ועד קשישים.

אילו פציעות נפוצות בגולף

בניגוד למה שנהוג לחשוב, גולף הוא משחק שמייצר לא מעט פציעות אשר עלולות להשבית את השחקנים למשך תקופות זמן שונות ואף לשבש את שגרת חייהם. למשל:

כאבים במרפק – בגלל התנועה שנהוג לבצע בעת הנפת המקל, אזי שהרבה פעמים זה יוצר כאבים במרפק אשר מחייבים טיפול, בין אם זה באמצעות פיזיותרפיסט מומחה, גלי הלם, משחות וכן בדרכים אחרות.

כאבים בכף הרגל – הרבה מאוד שחקני גולף מקצועיים וחובבים נאלצים להשתמש במדרסים, מאחר והמשחק גורם להם כאב בכף הרגל, בין אם זה כתוצאה מעמידה ממושכת ובין אם זה כתוצאה מהליכות ארוכות מגומה לגומה.

כאבים בגב – שוב, כתוצאה מעמידה ממושכת וכן כתוצאה מתנועת הגוף בעת הנפת המקל, נוצרים כאבים בגב, בעיקר בחלק התחתון, ולא פעם שחקנים מוצאים את עצמם מתמודדים עם גב תפוס אחרי משחק ממושך.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו