פיזיותרפיה בשילוב עם גלי הלם

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

פיזיותרפיה גלי הלם

גלי הלם פיזיותרפיה הם גלי קול בעלי אנרגיה גבוהה המשמשים לטיפול במצבי שריר-שלד שונים. גלי הלם אלו נוצרים על ידי מכשיר שמופעל על האזור הפגוע בגוף. המכשיר מספק גלי הלם מבוקרים לאזור היעד, מה שממריץ את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף.

גלי הלם פועלים על ידי יצירת מיקרוטראומה באזור הממוקד של הגוף. גלי ההלם המבוקרים גורמים לשיבושים זעירים ברקמה, מה שממריץ את תגובת הריפוי הטבעית של הגוף. תגובה זו כוללת זרימת דם מוגברת, התחדשות תאים, וייצור של כלי דם חדשים ורקמות חיבור.

טיפול בגלי הלם נמצא יעיל בטיפול במגוון מצבי שריר ושלד, כולל:

  • דלקת הַגִיד
  • Plantar fasciitis
  • דלקת גיד סידן
  • אמתחת
  • תסמונת כאב מיופציאלית
  • שברים לא מרפאים
  • נקודות טריגר

הרפואה המודרנית מעמידה לא מעט פתרונות, בין אם בשדה המשחק הקונבנציונלי ובין אם האלטרנטיבי. אין צל של ספק שבתרחישים שונים השילוב בין מספר אופני טיפול הוא שעושה את ההבדל. ניתן לראות זאת כאשר בוחנים את גלי ההלם, צורת טיפול נפוצה ויעילה מאד. לעתים, השילוב בין גלי ההלם לבין טיפולי פיזיותרפיה משנה את התמונה והופך את המענה הניתן לגוף למקיף אפילו יותר.

פיזיותרפיה בשילוב עם גלי הלם

מדוע חשוב לבצע את השילוב של פיזיותרפיה וגלי הלם?

טיפול בגלם הלם וטיפולי פיזיותרפיה וגלי הלם יכולים להשלים את עצמם בלא מעט מובנים. המטרה בהם היא לנצל את היתרונות ואת התמורה החיובית של כל אחד מהם על הגוף, ובכך להעניק טיפול כולל שיהיה מן הסתם אפקטיבי יותר. כך גלי ההלם מסלקים את ההסתיידות באזורים אחרים בגוף, בעוד שמטרת טיפולי פיזיותרפיה משלימים היא להקטין את דרגת החומרה של הדלקת וגם את הכאבים כתוצאה מכך.

המשמעות היא שיצירת השילוב עשויה להקל על המטופל ולגרום שהריפוי יהיה מעט מהיר יותר. אין פתרונות קסם ברפואה, כאשר לא פעם נדרש הליך שיקום ארוך יחסית, אבל יצירת השילוב יכולה במידה רבה להביא ל"קיצור תהליכים" ולהגדלת סיכויי ההצלחה בטיפול.

המצבים בהם השילוב של פיזיותרפיה וגלי הלם

יש להדגיש שלא בכל מקרה בו נשקלים טיפולים בגלי הלם הוספת הטיפולים של פיזיותרפיה וגלי הלם למארג תביא לאותו שינוי משמעותי שמצפים לו, גם אם ברור שזה לא אמור להזיק אלא יכול לשפר את המצב במובן מסוים. מחקרים (וגם דיווחים של אנשים שעברו את הטיפולים במקביל) מראים שהשילוב שבין גלי הלם לפיזיותרפיה יעיל במיוחד עבור דלקות כרוניות המופיעות במרפק הטניס או במרפק הגולף – דלקות מהן עלולים לסבול גם אנשים שלא בהכרח משחקים בסוגי הספורט האלה.

מצבים אחרים בהם השילוב בין שיטות הטיפול יכול לסייע הם דלקות ירך, דלקות בגיד הפיקה בברך, כאבי גב, דלקות כרוניות בגיד האכילס, כאבים חריפים בשכמות, גידים תפוסים ביד, דלקות כרוניות המופיעות בבורסת הירך ועוד. לכל אחד מהמקרים האלה יש חוקים משלו מבחינת דפוסי הפגיעה ודרגת החומרה שלה, אם כי שקילת השילוב הזה בנקודת ההתחלה, על ידי בעל מקצוע, יכולה להיות צעד חכם ואף מתבקש.

פיזיותרפיה וגלי הלם: כך עושים את זה נכון

מיותר לציין שחשוב לפנות למומחה בכל אחד מהתחומים שהוזכרו כדי לעבור את הטיפולים. יש לראות מהו הניסיון המקצועי שלו וכן באילו מקרים הוא מתמחה, תוך רצון להתאמה גדולה כמה שיותר למצב הספציפי.

עצם יצירת השילוב בין שני הטיפולים מצריכה תשומת לב גדולה אפילו יותר, תוך יידוע כל אחד מהגורמים הרפואיים על הטיפולים הנעשים במקביל. הידיעה הזו חשובה על מנת שהם יוכלו להיערך ולהתאים את הטיפול למענה שאמור המטופל לקבל בצד השני של המתרס וגם כדי להציב יעדים מדויקים יותר של התקדמות.

אל ניתן לראות בעלי מקצוע אשר מעדיפים קודם כל לבצע את הטיפול בדיוק כפי שהם רגילים אליו, עם התייחסות מינימלית יחסית לטיפולים שהאדם מקבל ושמשלימים אצלו את התמונה. טיפול בגלי הלם הוא אחד הטיפולים היעילים לבעיות אורתופדיות שונות. במכוני פיזיותרפיה רבים כבר משתמשים במכשירי גלי הלם על מנת לטפל במקרים שונים. השילוב של טיפול בגלי הלם עם שיטות טיפול נוספות מתחום הפיזיותרפיה מאפשר לקבל תוצאות טובות ויציבות. על טיפול בגלי הלם פיזיותרפיה נרחיב במאמר הבא.

 

טיפול בגלי הלם פיזיותרפיה- מהו טיפול בגלי הלם?

טיפול בגלי הלם הוא טיפול שמתבצע על ידי מכשיר עוצמתי. עם טיפול בגלי הלם ניתן לזרז תהליכי ריפוי בבעיות אורתופדיות שונות בגוף שלנו.

יש שני סוגי מכשירים עיקריים בהם מבצעים טיפול בגלי הלם:

  • מכשיר מפוקס שפועל על גלי הלם אקוסטיים
  • מכשיר רדיאלי שפועל על גלי הלם רדיאליים

שני סוגי המכשירים הללו עובדים בצורה מעט שונה אך מביאים לתוצאות זהות, אפקטיביות וטובות מאוד. לכן, לא משנה באיזה סוג מהמכשירים יבצעו את הטיפול.

טיפול בגלי הלם פיזיותרפיה- השילוב עם פיזיותרפיה

טיפול בגלי הלם יכול להביא לתוצאות יעילות ויציבות, אך יש לקחת בחשבון שפעמים רבות יש לשלב אותו עם שיטות טיפול נוספות מתחום הפיזיותרפיה. לדוגמא, עם הבעיה היא יציבתית, בעיה שנובעת מחוסר איזון שרירי או מפרקים שמשפיעים על הבעיה, הטיפול בגלי הלם יעזור לפתור את הבעיה אך יש סיכוי גדול שלאחר תקופה מסוימת הבעיה תחזור מאחר שיש לטפל במקור שלה. לכן, חשוב מאוד לשלב בין טיפול בגלי הלם לטיפולים מתחום הפיזיותרפיה. בזכות הפיזיותרפיה יהיה ניתן לבדוק את המטופל בצורה מקיפה ולאבחן את מקור הבעיה. טיפולים מתחום הפיזיותרפיה כוללים בין היתר תרגילים, טיפולים ידניים, דיקור ועוד. פיזיותרפיה היא מקצוע פרא רפואי שעוסק באבחון, טיפול ומניעת בעיות תנועה. פיזיותרפיה נועדה להחזיר אנשים לתפקוד מלא לאחר מחלה, פציעה או ניתוח ולתת מענה לבעיות אורתופדיות, נוירולוגיות, מחלות נשימה ובעיות בתפקוד המערכות הפנימיות.

פיזיותרפיסטים הם בעלי תואר אקדמי ורישיון מטעם משרד הבריאות שמטפלים בפיזיותרפיה במגוון תחומי התמחות שונים. פיזיותרפיסטים פועלים מההשקפה כי הגוף מסוגל לרפא את עצמו ולשקם את עצמו בצורה מדהימה, על ידי הכוונתו לכיוונים המתאימים. כדאי לקחת בחשבון הוא מקצועיות המטפל שמבצע את הטיפול. חשוב מאוד לבחור במטפל פיזיותרפיסט עם הסמכה לטיפול ועם ידע באנטומיה, פיזיולוגיה ואבחון בעיות אורתופדיות שונות או ברופא מתאים. כאשר אתם בוחרים במטפל מקצועי אתם מגדילים את הסיכוי לטיפול בטוח שיוביל להחלמה. לכן בקשו לראות תעודות מתאימות שיעידו על ידע והסמכה נדרשת. הטיפול בגלי הלם עובד על אנרגיה אקוסטית בתדרים משתנים ובעוצמות שונות. אלה משמשים לריפוי של רקמות שונות בגוף. גלי ההלם למעשה חודרים את העור ואת הרקמות הרכות ומגיעים עד לרקמות שריר- שלד. כך הם גורמים לזירוז של תהליכי הריפוי באזורים הפצועים והכואבים.

 

טיפול בגלי הלם פיזיותרפיה- השפעות על הגוף

מלבד להפחתת כאבים, טיפול בגלי הלם מביא להשפעות נוספות על הגוף:

הפחתת כאבים בזמן הטיפול בגלי הלם, מופרשים אנדורפינים. האנדורפינים מפחיתים את הכאבים שחש המטופל ולמעשה משבשים את שדר הכאב שמגיע למוח מהאזור הפצוע. טיפול בגלי הלם יכול לסייע בהפחתת כאבים החל מהטיפול הראשון וכמובן לאורך הטיפולים הנוספים
יצירת כלי דם חדשים טיפול בגלי הלם מעודד צמיחה של כלי דם קטנים באזור המטופל. על ידי כך ניתן לחדש ולהגביר את חילוף החומרים במקום הפגוע. חילוף החומרים המהיר מעורר תהליכי ריפוי
הפחתת תהליכים דלקתיים יפול בגלי הלם עובד על אנרגיה אקוסטית. האנרגיה הזו מעודדת יצירת קולגן. קולגן הוא חומר שנוצר בגוף בתהליכי ריפוי. כמו כן אנרגיה אקוסטית מעודדת פירוק של משקעי סידן ברקמות שעברו הסתיידות. על ידי ייצור קולגן ניתן לבצע תהליכים של בניה ותיקון של רקמות. הקולגן החדש שנוצר במהלך הטיפול הוא חזק ודחוס יותר ומתארגן בצורה אורכית בהתאם למבנה הגיד. בזכות הטיפול ניתן לראות גם ירידה במדדי דם שמעידים על דלקת
הסתיידויות הסתיידויות המצטברות על סיבי הגיד, עלולות לעורר את הדלקת המקומית ולגרום לדלקות גידים. הסתיידות גידים, היא תהליך ניווני שנובע מסיבות שונות ונוצר במהלך השנים. ניתן לנקות הסתיידויות על ידי ניתוחים, אך יש לקחת בחשבון שהתערבות כירורגית עלולה ליצור סיבוכים רבים כמו פגיעה בעצבים, פגיעה בגידים הסמוכים או צלקת בעייתית. הטיפול בגלי הלם הוא למעשה תחליף להליך כירורגי. עם הטיפול ניתן לנקות את ההסתיידויות בלי להסתכן בסיבוכי הניתוח במשך הזמן הדלקת תעלם, הכאבים יופחתו וההסתיידויות המקומיות יתפרקו
שחרור נקודות טריגר בשרירים נקודות טריגר בשרירים הם מעין קשר שנוצר בסיבי השריר. בדרך כלל נקודות אלה מקושרות עם כאבי גב, צוואר, כתפיים וגפיים. הקשר בשריר, נוצר מכיווץ יתר של סרקומרים בשריר. בעקבות כיווץ היתר, נוצר לחץ על כלי הדם באזור ואספקת הדם המקומית קטנה מאוד. מאחר שכלי הדם חסומים והם לא מפנים את הפסולה באזור, עלולים להצטבר באזור חומרי פסולת. ההצטברות של חומרי הפסולת גורמת לגירוי קצות העצבים ולכיווץ נוסף של הסרקומרים. מדובר במעגל קשה שניתן לפתור על ידי טיפול בגלי הלם. הטיפול למעשה מפרק את הקשר שנוצר ומאפשר החלמה

גלי הלם פיזיותרפיה הופיעו כאפשרות טיפול יעילה ולא פולשנית במצבי שריר-שלד שונים. טיפול חדשני זה הראה תוצאות מבטיחות בהפחתת כאב, דלקת וקידום התחדשות רקמות. למרות היותו אפשרות טיפול חדשה יחסית, טיפול בגלי הלם זכה לפופולריות בקרב אנשי מקצוע בתחום הבריאות והמטופלים כאחד, בשל יתרונותיו הרבים. זוהי אלטרנטיבה בטוחה וחסכונית לאפשרויות טיפול מסורתיות כגון ניתוח, תרופות ופיזיותרפיה.

אם אתה סובל ממצב שרירים ושלד כרוני כגון דלקת כף הרגל, דלקת גידים או מרפק טניס, טיפול בגלי הלם עשוי להיות אופציה מעשית עבורך. עם זאת, חשוב להתייעץ עם פיזיותרפיסט מוסמך ומנוסה על מנת לקבוע אם זו האופציה הטיפולית המתאימה לך.

במרפאת הפיזיותרפיה שלנו בישראל, אנו מציעים שירותי טיפול חדישים בגלי הלם כדי לסייע למטופלינו להשיג בריאות ואיכות חיים מיטביים. צוות הפיזיותרפיסטים המוסמכים והמנוסים שלנו יעבוד איתך על מנת לפתח תכנית טיפול מותאמת אישית העונה על הצרכים והמטרות הייחודיות שלך.

לכן, אם אתם מחפשים אפשרות טיפול בטוחה, יעילה ולא פולשנית למצב השריר-שלד שלכם, שקול גלי הלם פיזיותרפיה עוד היום!

טיפול בגלי הלם פיזיותרפיה – כמה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה טיפול של גלי הלם מאחר שתלוי בגורמים שונים כמו המקום בו יתבצע הטיפול, הרופא המטפל, כמות הטיפולים הנדרשת ועוד.

בדרך כלל אורך הטיפול בגלי הלם ינוע בין 30 לבין 40 דקות. טווח המחירים עבור טיפול בגלי הלם ינוע בין 250 לבין 350 שקלים לטיפול. יש לקחת בחשבון שבמכונים השונים המחיר לטיפול ירד במידה שהמטופל ירכוש מספר טיפולים מראש.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו