טיפול בגלי הלם לדורבן מחיר

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

 

מהו דורבן ברגל? 

דורבן ברגל נקרא באנגלית " Plantar fasciitis " , וזהו מצב שכיח בכף הרגל המשפיע על העקב והקשת של כף הרגל. מצב זה גורם בעיקר לכאב בחלק התחתון של העקב, אבל הבעיה הזאת יכולה גם לגרום לכאבים באצבעות הרגליים או בברך. התסמין השכיח ביותר הוא תחושת צריבה עזה בחלק התחתון של כף רגל אחת או ב-2 כפות הרגליים.

Plantar fasciitis הוא מצב שכיח בכף הרגל המשפיע על אנשים הפעילים פיזית או עובדים על הרגליים במשך פרקי זמן ארוכים, אבל מצב זה יכול להופיע גם אצל אנשים שאינם פעילים פיזית. לגנטיקה יש תפקיד מסוים בהתפתחות של דורבן ברגל, כך שהמצב יכול להופיע גם אצל אנשים שאינם פעילים פיזית בכלל. מדובר למעשה בסוג של דלקת אשר גורמת לכאב ואי נוחות בעת הליכה, או עמידה על הרגליים זמן רב מדי.

מחפשים מידע לגבי טיפול בגלי הלם לדורבן מחיר? "דורבן" הוא שם לבעיה שנקראת "מחלת החיתולית הכפית (מוכר בשם Plantar fasciitis). זהו מצב בו ישנם כאבים בעקב כף הרגל ברקמה אשר מחברת את עצמות כף הרגל וכן עוטפת את השרירים. כאבים אלו יופיעו בדרך כלל בזמן הליכה, אבל במצבים מתקדמים הם יהיו בלתי פוסקים. 

אם אתם מתעניינים לגבי טיפול בגלי הלם לדורבן מחיר, אחד מ-2 המצבים הבאים אפשרי: 1) לאחרונה הופיעו כאבים בכף הרגל ואתם מחפשים טיפול לכאבים ברגל. 2) כבר קשה לכם לדרוך על כף הרגל. כך או כך, ככל שתטפלו בבעיה מוקדם יותר, כך במקרים רבים יהיה ניתן להשיג תוצאות טובות יותר בטיפול. כך או כך, קראו את המדריך הבא המקיף לטיפול בבעיה של דורבן ברגל. עם זאת, זכרו כי כתבה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ רפואי. אם אתם סובלים מכאבים, חשוב לקבוע פגישה אצל הרופא בהקדם. 

טיפול בגלי הלם לדורבן מחיר

מהם הגורמים לדורבן ברגל?

דורבן ברגל הוא מצב של דלקת באזור של ה- plantar fascia, הרצועה העבה המחברת את עצם העקב לאצבעות הרגליים. מצב דלקתי זה יכול להיגרם ממספר גורמים שונים, אבל זה נראה לרוב אצל רצים וספורטאים שחווים כאב בחלק התחתון של כף הרגל. אם לא מטפלים במצב, הוא עלול להחמיר בעת ריצה או הליכה על משטחים קשים.

ישנן סיבות רבות לדורבן ברגליים, אך הנפוצה ביותר היא עקב הצטברות של עודף נוזלים ברקמות סביב העקב. כמו כן, דורבן ברגל יכול להיגרם כתוצאה מפציעות ספורט, עמידה ממושכת, השמנת יתר או שינוי פתאומי ברמת הפעילות או סוג הפעילות שלכם. מצב זה יכול לגרום לכאב בעקב, בקשת, ולפעמים אפילו בכרית כף הרגל. מה עוד לגבי טיפול בגלי הלם לדורבן מחיר? המשיכו לקרוא. 

דורבן ברגל יכול לגרום לכאבים באזורים אחרים בגוף?

במקרים מסוימים, הכאב מדורבן ברגל אכן יכולים להתפשט או להקרין לחלקים אחרים של הגוף. כתוצאה מהכאב, אנשים עם דורבן ברגל יחוו בדרך כלל תחושת דקירה חדה ברגליהם, אבל הם יכולים לחוש בתחושות כואבות בגב, בברכיים, באצבעות הרגליים ועוד. אנשים עשויים גם להרגיש שכפות הרגליים והאצבעות שלהם נפוחות, או שהם מתקשים ללכת או לעמוד. מאחר שמצב של דורבן בכף הרגל יכול להיות מלווה בדלקת, חשוב לזכור כי הנטייה של דלקות הן להתפשט אם לא מטפלים בהן כראוי. ולכן אסור לוותר על ייעוץ רפואי, מכיוון שכל מצב של דורבן ברגל עשוי להיות אחרת אצל כל מטופל ולכלול תסמינים שונים. 

מהו טיפול בגלי הלם?

טיפול בגלי הלם הוא סוג של טיפול המשתמש בגלי קול כדי לעורר את העצבים בשרירים, להגביר את זרימת הדם ולהרחיב את כלי הדם. זוהי טכניקה לא פולשנית וניתן להשתמש בה לטיפול בכאבי שרירים, ספסטיות ומצבים אחרים. במקרים רבים טיפול בגלי הלם יכול לשמש גם כחלופה לפיזיותרפיה, בדרך כלל עבור מטופלים שאינם מסוגלים להתאמן עקב מצבם.

במהלך טיפול בגלי הלם, אותם גלי הלם נפלטים על ידי מכונה היוצרת רטט בעוצמה נמוכה, העובר בגוף. רטט זה ממריץ את התאים לשחרר חומרים טבעיים ספציפיים שיכולים לעזור בתהליך הריפוי. טיפול זה משמש לרוב כמענה לכאב כרוני, דלקת פרקים והחלמה לאחר ניתוח, כמו גם כמענה לבעיות דורבן ברגל. היתרונות של טיפול זה כוללים היכולת להגיע למצב של נפיחות מופחתת, זרימת דם מוגברת והפחתת דלקת או בעיה פיזית אחרת. 

הטיפולים המומלצים לדורבן ברגל 

מעבר לכך שניתן לעבור טיפול בגלי הלם לדורבן ברגל, ניתן לטפל בבעיה הזאת באמצעות פיזיותרפיה ותרגילי מתיחה שונים. כמו כן, הכאב עשוי להירגע גם אם תפסיקו לנעול נעליים מאוד צמודות. כמו כן, חשוב לדעת כי מצב זה מתרחש כאשר רקמת החיבור בתחתית כף הרגל (פלאנטר פאסיה) הופכת דלקתית ומגורה. מכיוון שמדובר בדלקת, במקרים מסוימים יהיה צורך לקבל גם טיפול תרופתי. 

באמצעות פיזיותרפיה מתמשכת, לומדים כיצד הנחת כף הרגל בזוויות שונות יכולה לסייע במהלך הטיפול, כמו גם לומדים תרגילי מתיחות שונים. מעבר לכך, ישנם לא מעט מטופלים שבוחרים לעבור גם טיפולים של אמבטיות קרח, או מקבלים תרופות אנטי דלקתיות, עוברים טיפול בגלי הלם לדורבן מחיר וכולי. 

נעליים מומלצות לדורבן

בחירת ההנעלה הנכונה יכולה לעשות הבדל משמעותי בניהול דורבני כף הרגל. חפש נעליים המציעות תמיכה נאותה בקשת, ריפוד ויציבות. כמה אפשרויות מומלצות כוללות:

  • נעליים אורטופדיות: נעליים מיוחדות אלו נועדו לספק תמיכה ונוחות מיטבית עבור אנשים עם מצבי כף הרגל.
  • נעלי ריצה עם תמיכה טובה לקשת: בחרו בנעלי ריצה המציעות תמיכה מצוינת בקשת ובלימת זעזועים להפחתת העומס על כף הרגל.
  • נעלי ספורט מרופדות היטב: נעלי ספורט עם ריפוד בשפע יכולות לעזור להקל על הלחץ על העקב ולספק הקלה.
  • אורתוטיקה בהתאמה אישית: שקול לקבל תוספות אורתוטיות בהתאמה אישית שתוכננה במיוחד כדי לתת מענה לצורת כף הרגל ולמצבך.

כמה עולה טיפול בגלי הלם לדורבן ברגל?

אם אתם שואלים לגבי טיפול בגלי הלם לדורבן מחיר, ברוב הקליניקות, מחיר טיפול בגלי הלם לאיבר אחד ינוע בין 300 ₪ ל-450 ₪. אם תצטרכו לטפל ביותר מאיבר אחד, במרבית הקליניקות תוכלו לקבל הנחה מסוימת על הטיפול. שימו לב כי בחלק מהקליניקות ישנה דרישה לשלם על הטיפול מראש. מכיוון שהטיפולים השונים משפיעים ופועלים אחרת על כל מטופל, יהיה עדיף לקבל טיפול בקליניקה שאינה דורשת התחייבות מראש ותשלום מראש. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו