טיפול בגלי הלם ברגל

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

במאמר זה נסקור את כל מה שצריך לדעת על כאבים ופציעות ברגליים, טיפול בכאבים אלו וכל מה שחשוב לדעת. למשל, האם אתם מכירים טיפול הנקרא טיפול בגלי הלם ברגל? הנה כל מה שצריך לדעת בנושא, המשיכו לקרוא כדי לנסות להקל על כאביכם ברגליים.  כאבי רגליים ופציעות הם מהמצבים השכיחים ביותר המשפיעים על אנשים, ואנחנו לא מדברים בהכרח רק על ספורטאים. מצבים אלו יכולים להשפיע על כל אחד, בכל זמן ומכל סיבה, אבל חשוב לדעת מה לעשות כדי להימנע מהחמרה. אחד מהפתרונות היעילים לכאבים כרוניים או פציעות הוא טיפול בגלי הלם ברגל.

טיפול בגלי הלם ברגל

ממה נגרמות פציעות רגליים ולמה גורמות?

פציעות יכולות לקרות ללא אזהרה או אפילו סיבה ברורה, לעיתים גם כתוצאה מגנטיקה לא טובה. ומכיוון שכאבי רגליים הם בעיה נפוצה עבור רוב האנשים, מצב זה יכול לנוע בין קל לחמור ויכול להיגרם על ידי הרבה גורמים שונים. בעוד שפציעות ברגליים עלולות לגרום לכאב, נפיחות ואי נוחות בפלג הגוף התחתון, פציעות רגל יכולות להיגרם מנפילות, תאונות דרכים, פציעות ספורט או כל סוג אחר של טראומה הגורמת לטלטלה פתאומית ברגל.

אמנם הגורמים השכיחים ביותר לפציעות ברגליים הם שברים ונקעים, אך מטופלים חווים כאבים ברגלים גם כתוצאה מבעיות שונות, לרבות דורבן ברגל. כאשר יש למטופל דורבן ברגל, גם אז טיפול בגלי הלם ברגל יהיה מומלץ במקרים רבים.

כיצד מטפלים בבעיות וכאבים ברגליים?

לפני שמבררים לגבי טיפול בגלי הלם ברגל, הצעד הראשון בטיפול בכאבי רגליים הוא לגלות מה גורם לכאבים האלו. ישנן מספר סיבות שקל לזהות, כגון נקעים, מתיחות, שברים או אפילו התכווצויות שרירים הנגרמות מפעילות גופנית או אפילו התייבשות זמנית. אם יש לכם פציעה שאובחנה אצל רופא, אז ישנם טיפולים מסוימים שיירשמו בהתאם לחומרת הפציעות שלכם.

הגורמים השכיחים ביותר לכאבי רגליים הם מתח, מתיחת שרירים ופציעה, אבל כאבים ברגליים יכולים להיגרם גם ממספר גורמים אחרים כגון דלקת פרקים, גאוט (שיגדון) או הפרעות עצבים. אם אינכם יודעים מה גורם לכאבי הרגל שלכם או אם הגורם עדיין לא זוהה, אז אולי הגיע הזמן לבקר אצל הרופא.

כאבים ברגליים: כדאי לרכוש מכשיר ביתי לטיפול בגלי הלם?

אם אתם מעוניינים ברכישת מכשיר ביתי עבור טיפול בגלי הלם ברגל, חשוב לדעת כי הטיפול בכאבי רגליים מתמקד בשיטה זו בעיקר בהקלה על התסמינים. מכשירים ביתיים אלו לא ירפאו דלקות ברגליים, אבל ישנן אפשרויות טיפול מסוימות שעשויות לכלול תרופות או פיזיותרפיה במקרים אלו.

השימוש במכשירים ביתיים לטיפול בגלי הלם הוא מגמה גוברת. מכשירים אלו משווקים לרוב כדרך לטיפול בכאב ללא צורך בביקור אצל הרופא או בניתוחים פולשניים. עם זאת, אין כרגע עדות לכך שהמכשירים הללו עובדים באותה רמת יעילות כמו התערבות רפואית או מקצועית. בסופו של דבר, השאלה האם כדאי או לא כדאי לרכוש מכשיר ביתי עבור טיפול בגלי הלם ברגל, זה משהו שתצטרכו לענות עליו בעצמכם.

טיפול בגלי הלם נגד דלקות עובד או לא?

אכן כן, כאב ברגליים הוא מצב שכיח שיכול להיגרם על ידי דלקת. עם זאת, ללא אבחנה רפואית, לא תמיד יהיה ברור אם הכאב נגרם מדלקת או כתוצאה ממשהו אחר. טיפול בגלי הלם יכול לשמש לטיפול בדלקות ברגליים, אבל במקרים רבים יהיה צורך לקבל טיפול תרופתי או אנטיביוטי לריפוי של הדלקת.

זכרו, הכאב הוא רק תסמין למשהו עמוק יותר. אם אתם חווים כאבים ברגליים, הם יכולים להיגרם על ידי דלקת, שהיא נפיחות כואבת של הרקמה שמצפה את החלק הפנימי של הרגל, בחלק מהמקרים. בתוך כך, טיפול בגלי הלם ברגל הוא טיפול המשתמש בגלי קול כדי להמריץ את זרימת הדם, מה שיכול להפחית את הדלקת ולהאיץ את הריפוי. אבל עדיין, יהיה חשוב שלא תסתמכו אך ורק על הטיפול הזה ללא ייעוץ רפואי.

בליטה כואבת בכף הרגל

אם הבחנת בבליטה כואבת בכף הרגל, היא יכולה להיות תוצאה של גורמים שונים כמו טראומה, פציעה או התכווצות שרירים. חשוב לטפל בנושא זה בהקדם כדי למנוע אי נוחות נוספת וסיבוכים אפשריים. אם הבליטה היא תוצאה של טראומה או פציעה, מומלץ לפנות לטיפול רפואי כדי להעריך את חומרת המצב ולקבוע את תוכנית הטיפול המתאימה. ספק שירותי הבריאות שלך עשוי להמליץ על טיפול במנוחה, קרח, דחיסה והגבהה (RICE), פיזיותרפיה, או במקרים מסוימים, התערבות כירורגית. מצד שני, אם הבליטה נגרמת כתוצאה מהתכווצות שרירים בכף הרגל, יישום תרגילי מתיחה והנעלה מתאימה עשוי לעזור להקל על אי הנוחות. בנוסף, משככי כאבים ללא מרשם יכולים לספק הקלה זמנית עד שהשריר נרגע.

זכור, אבחון עצמי אינו מומלץ, ותמיד עדיף להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לאבחון מדויק ותוכנית טיפול מותאמת אישית. על ידי נקיטת אמצעים יזומים ופנייה לייעוץ רפואי, אתה יכול לנהל ולטפל ביעילות את הבליטה הכואבת בכף הרגל שלך, ולאפשר לך להחזיר את הניידות שלך ולחזור לפעילויות היומיומיות שלך ללא אי נוחות.

קראו עוד: טיפול בגלי הלם כאבים

מחיר מכשיר ביתי לטיפול בגלי הלם

כמה עולה מכשיר ביתי עבור טיפול בגלי הלם ברגל, ומה ההבדלים בין המכשירים? ובכן, מכשירי טיפול בגלי הלם זמינים בצורות, גדלים ומחירים שונים. הם מגיעים עם תכונות ויכולות שונות, כאשר חלק מהתכונות הללו כוללות בקרת עוצמה מתכווננת לגלי ההלם, טיימר שמכבה אוטומטית את גלי ההלם לאחר פרק זמן מוגדר ועוד.

העלות של מכשיר גלי הלם ביתי תלויה בתכונות שהמכשיר מציע ובעוצמה שלו, אבל שימו לב, שימוש בעוצמה גבוהה של מכשירים אלו עלול להיות מסוכן, מה שאמורים לעשות על ידי רופא או איש מקצוע כמו פיזיותרפיסט. באופן כללי, מכשיר קטן לטיפול בגלי הלם ניתן לקנות בפחות מ-150 ₪ באינטרנט, בעוד שמכשיר מקצועי וגדול יותר יכול לעלות עד אלפי שקלים.

מדוע טיפול בגלי הלם נחשב מומלץ לכאבים ברגליים?

טיפול בגלי הלם ברגל הוא צורה ותיקה של טיפול בכאבי רגליים, אבל שיטה זו עדיין יעילה בימינו ונפוצה מאוד בקרב ספורטאים רבים. זהו גם אחד הטיפולים המומלצים על ידי האקדמיה האמריקאית למנתחים אורטופדיים, ועם זאת, בישראל ובארה"ב מומלץ לשלב את הטיפול בטיפול תרופתי במקרה הצורך.

בסופו של דבר, לטיפול בגלי הלם יש כמה יתרונות על פני צורות טיפול אחרות. למשל, הטיפול זול יחסית ואינו דורש זמן החלמה או התאוששות (מחיר טיפול בגלי הלם ברגל נע בין 300 ₪ לרגל אחת ועד כ-550 ₪ ל-2 הרגליים). שנית, יש לטיפול תופעות לוואי מינימליות. ושלישית, הטיפולים מאוד זריזים ונמשכים דקות בודדות עד עשרות דקות בודדות. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי בין טיפול לטיפול לעיתים יש צורך בהפסקה, מה שאומר שמשך הטיפול יכול להימשך עד כחודשיים בסך הכול.

טיפול בגלי הלם ברגל

לפני שאתם רצים לחפש ניתוח, זריקות נוגדות כאבים, או מאבדים את השפיות, יש טיפול לכאב שלכם! והוא נמצא לא רחוק מכם. כפי שאתם בטח יודעים, כאשר קיימת בעיה מסוימת, צריך לטפל בה מהשורש, קל וחומר כאשר הנושא הוא על רקע בריאותי. לכן, זריקות נוגדות כאב אמנם יכולות לעזור בטשטוש הכאב, אך אינן מטפלות במקור הבעיה עצמה.  אם בעבר יצא לכם לשמוע על מישהו שעבר את סדרת הטיפולים בעזרת גלי הלם, או שמא נתקלתם בזה רק לאחרונה וכל הנושא הזה לגמרי חדש לכם, הגעתם למקום הנכון.

טיפול בגלי הלם הינו טיפול אשר נועד על מנת למנוע מכם לעבור שלל ניתוחים לפתרונות הכאבים שלכם, או הזרקת סטרואידים לגופכם. בעזרת סדרת טיפולים לא ארוכה במיוחד, תזכו לקבל סוף סוף שקט מאותם הכאבים הבלתי נסבלים הפוקדים אתכם ברגליים או בשאר חלקי הגוף. מהלך הטיפול נעשה באופן חיצוני על ידי אקדח הלם, והקסם האמיתי הוא שלאחר סדרת הטיפולים, אתם נשארים ללא כל תופעות לוואי כאלה ואחרות. אז איך זה קורה? די פשוט. בעזרת אקדח הלם, איתו מבצעים את הטיפול, מחדירים למקום הכאב גלי הלם אשר נועדו לפרק את ההסתיידות (מעין בצקת) שנוצרה ברקמת הגיד. בעקבות החדרת גלי ההלם, מוגברת זרימת הדם, יחד איתה מוגבר גם תהליך התחדשות התאים ובנוסף מתבצעת זרימת חמצן התורמת להאצת תהליך ההחלמה של המקום הרצוי. או במילים פשוטות יותר, ריפוי ושיקום הרקמות.

למי הטיפול מתאים?

אם הכאבים תוקפים אתכם במקומות כגון: כפות הרגליים, גיד אכילס, ברכיים, ירכיים, מרפקים וכתפיים, ואתם סובלים במהלך היום יום ברמה שאתם מרגישים שהכאבים הם חלק משגרת החיים שלכם, או קל וחומר, אם אובחנתם בעבר בבעיות כרוניות הכוללות מחלת כאב מכל סוג שתהיה, ניוונים או דלקות במפרקים ובנוסף דורבן בכף הרגל.

כשאנו מדברים על דורבן בכף הרגל, אנו כמובן לא מדברים על החיה, השם הזה ניתן לתופעה הזו רק כשם עממי. אם כי אחד התסמינים הנמצאים אצל אנשים הסובלים מדורבן, הינו מעין בליטה דמויית קוץ הדורבן (עכשיו אנחנו כן מדברים על החיה). תופעה זו נחשבת לתופעה שכיחה. היא בדרך כלל נגרמת עקב פציעה או עומס יתר המובילים לתהליך דלקתי בחיבור הרצועה המחברת בין עצם העקב לחלק הקדמי התחתון בכף הרגל. אם אתם סובלים באחד או יותר מסוגי כאבים אלה הטיפול בגלי הלם יהיה מדויק עבורכם. האם יש הגבלת גיל? התשובה היא לא. את סדרת הטיפולים ניתן לקבל גם בגיל צעיר וגם בגיל הזהב.

בשלב הזה, ההתלבטות הגדולה היא "האם סדרת הטיפולים במכשיר גלי הלם באמת תעזור לכאבים הבלתי נסבלים? זה לא בזבוז כסף וזמן?"

אולי זה יפתיע חלק מכם אך מסתמן כי טיפול בגלי הלם נחשב כיום לטיפול מומלץ להפליא, בעיקר כשאנו מדברים על טיפול בדורבן.  על פי תגובתם של לא מעט אנשים שעברו את התהליך, אנו מסיקים כי סדרת הטיפולים עוזרת באחוזים גבוהים למדי. המטופלים משתפים כי איכות החיים שלהם השתפרה פלאים והם הצליחו לעמוד שוב על הרגליים, ללכת בצורה ששום דבר לא מציק להם, או במילים אחרות, הם הצליחו לחזור לשגרת החיים הנורמטיבית שלהם, נטולת כל כאב.  אם למרבה הצער סדרת הטיפולים לא הצליחה לעזור לכם, לא היינו קוראים לזה "בזבוז זמן". לאחר סיום תקופת הטיפולים אתם נותרים ללא כל תופעת לוואי או החמרה במצבכם, ואתם לפחות תדעו שניסיתם.

 אז מה הם סיכויי ההצלחה והאם "גלי הלם" זה באמת התחנה האחרונה בדרך לסוף הכאבים?

במקרה וחששתם במקצת, טיפול זה אושר על ידי מנהל התרופות האמריקאי והוא נחשב לטיפול בטוח בעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. לרוב, המטופלים מתחילים להרגיש את השיפור החל מהטיפול השני, אך לא מעט מהמטופלים מספרים כי כבר מהטיפול הראשון ניחנו לשיפור מידי ברמות הכאב.

למעשה, הטיפול הינו טיפול טבעי, ללא החדרת חומרים אל הגוף אלא החדרת גלי קול, והחלק הכי טוב הוא בעצם העובדה שהמטופלים נותרים ללא תופעות לוואי מכל סוג שהוא. לעיתים רחוקות תהיה תגובת עקצוץ ואדמומיות במהלך הטיפול עצמו בשל הגירוי שנוצר. אך גם במקרה זה, הדבר יעבור תוך זמן קצר. ומה לגבי הסוף לכאבים? אמנם סדרת הטיפולים היא תהליך שלוקח קצת זמן אך עם הגעה להחלמה מלאה, תהנו ממספר שנים טובות ללא דאגות וללא כל תחושת כאב.

הגענו לשאלת השאלות: האם הטיפולים כואבים?

לשמחתכם, גם התשובה לשאלה הזו היא שלילית. כמובן שהטיפול משתנה מאדם לאדם וכך גם תגובת הכאב משתנה. אך ברגע שהמטופל חש בכאב, ניתן להתאים את עוצמת המכשיר לרמת הכאב של האדם המטופל.

איפה ניתן לעבור את התהליך הזה?

את תהליך הטיפולים במכשיר גלי הלם, ניתן לעבור במרפאות כאב, מכוני פיזיותרפיה או קליניקות פרטיות המספקות את סדרת הטיפולים הזו. יש מגוון מקומות ברחבי הארץ המספקים את הליך הטיפול הזה ולכן אין לכם מה לדאוג. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לקבוע פגישה מקדימה ובה תעברו אבחון של המצב הרפואי שלכם וייעוץ אישי להמשך הדרך.

ישנם מגוון מכוני פיזיותרפיה הממליצים לבצע בנוסף לטיפול בגלי הלם, טיפולי פיזיותרפיה. הם סבורים כי נכון לשלב בין השניים על מנת להגיע למקסימום תוצאות במינימום זמן. לא מעט מהאנשים חושבים שהכאבים תוקפים אותם עקב עשיית תנועה לא נכונה. אותם אנשים בטוחים כי המצב ישתפר והכאבים יעברו ויעזבו אותם לנפשם. אך ברוב המקרים הם טועים לחלוטין. אם אתם חשים בכאבים שהזכרנו, אל תזניחו אותם. לעיתים, ככל שיעבור הזמן ללא קבלת טיפול, מצבכם רק יחמיר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו