דלקת פרקים שגרונית

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דלקת פרקים שגרוניתדלקת פרקים שגרונית היא מחלה כרונית, התוקפת לרוב 1% מכל האוכלוסייה, שמתוכו הרוב הן נשים. בדרך כלל הדבר קורה בין הגילאים 50 עד 70 והוא מתמקד לרוב באזור כפות הידיים, אם כי יכול לפגוע גם במפרקים אחרים בגוף.

לדלקת פרקים שגרונית נלווים כאבים רבים, המופיעים לאחר מנוחה, תחושת נוקשות רבה מאד של המקום, נפיחות, רגישות למגע וגם אדמומיות. עוצמת הכאב משתנה בין אחד למשנהו והטיפולים המוצעים כיום כדי להתמודד עם המחלה נקבעים בהתאם למיקומה ומידת עוצמתה. אחת מאפשרויות הטיפול כוללת גלי הלם, המתבססים על טכנולוגיה שנכנסה לשימוש עוד בשנות ה – 90 ובה נעזרו כדי לרסק אבנים בכליות.

מאפייני הדלקת ואבחונה

דלקת פרקים שגרונית יכולה להופיע במפרקים שונים בגוף, אך במרבית המקרים מופיעה בכפות הידיים, כאמור. במקרים מסוימים היא נלוות למחלות שונות הקשורות לריאה, כמו דלקת ריאות שאיננה זיהומית ועוד. אחד התסמינים הבולטים שלה היא הימצאות של נוגדן עצמי בדם, הפועל נגד נוגדנים אחרים בגוף. הנוגדן, שנקרא Rheumatoid Factor, יכול להופיע גם במחלות אחרות אולם הוא משמש כרמז להמצאות המחלה.

הדלקת כוללת פגיעה בסינוביום, המצפה את חלל המפרק בחלקו הפנימי. בשל פגיעה זו מתרבים תאי הסינוביה וגם גדלים, מה שמשפיע על אספקת הדם למפרק וגם לאספקת החמצן ישירות אליו. בשל כך הופך נוזל הסינוביה לדלקתי ומתחיל הרס של הסחוס.

אבחון הדלקת כולל התייחסות לסימפטומים, הנלווים לה וגם ביצוע של מספר בדיקות מעבדה. במידה ומופיעים 4 קריטריונים, מתוך סך הקריטריונים הבאים, הסבירות לדלקת היא גבוהה: שינויים בצילום ברנטגן, דלקת מפרקים סימטרית, תחושת קשיחות במפרק בבוקר, דלקת הפוגעת בלפחות שלושה מפרקים או יותר, דלקת במפרקי היד או הימצאות של נוגדן עצמי בדם. האבחון עוזר בבחירת טיפול מתאים לצורך ריפוי מלא ומהיר.

טיפול באמצעות גלי הלם

הטיפול בדלקת פרקים שגרונית הינו כזה העוזר בדיכוי מערכת החיסון, תוך שימוש בתרופות הפוגעות בה. תרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידים הן פתרון אחד ותרופות המדכאות את מערכת החיסון, כמו סטרואידים, הן סוג אחר. אולם לאלו נלוות תופעות לוואי רבות, מה שהופך אותן לפתרון פחות מומלץ ופחות מתאים. אפשרות אחרת היא שימוש בתרופות ביולוגיות העוזרות בהתמודדות עם התהליך הדלקתי וידועות ככאלו המטיבות עם החולים. גם פעילות גופנית יכולה להקל על הכאב הנלווה לדלקת ולבלום את התקדמותה.

האפשרות הבאה נחשבת ליעילה במיוחד – טיפול באמצעות גלי הלם. שיטת טיפול חדשנית זו מתבססת על טכנולוגיה שפותחה בשנות ה – 90, היא איננה מלווה בתופעות לוואי או סכנות כלשהן. שיטת טיפול זו כוללת ניצול תכונותיהם של גלי ההלם, ככאלה המעודדים את יכולת התמודדות של הגוף עם הדלקת. הם מאיצים את זרימת הדם אל המפרק הבעייתי ועוזרים בפירוק הסתיידויות של סידן.טיפול

הם משפרים את אספקת החמצן אל הרקמות ומאפשרים ריפוי טוב יותר של הגוף. ישנם מטופלים הבוחרים לשלב את שיטת הטיפול הזו יחד עם טיפול משלים אחר כמו דיקור סיני למשל או עם טיפול פיזיותרפי, הכולל תרגילים שונים. כך או כך, במרבית המקרים יכול להחליף הטיפול בגלי הלם את הצורך בניתוח, שבו מחליפים את המפרק הפגוע במפרק מלאכותי. הטיפול בגלי הלם נחשב לטיפול יעיל מאד עם אחוזי הצלחה גבוהים, הוא טיפול מהיר האורך כ – 20 דקות. בדרך כלל מדובר בסדרה של טיפולים, בין 5 ל – 10 טיפולים סך הכולל, שלהם מקדים אבחון מקיף.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו