גלי הלם שברי מאמץ

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

 

איך מטפלים בשברי מאמץ

המטרה העיקרית של טיפול בשברי מאמץ בידיים היא לקדם ריפוי ולהקל על כאב. אפשרויות טיפול שאינן ניתוחיות עשויות לכלול אי מוביליזציה, כגון סד או גבס, כדי להגביל את התנועה ולאפשר לעצם להחלים. בנוסף, שינוי פעילויות כדי למנוע לחץ נוסף על האזור הפגוע יכול לסייע בתהליך ההחלמה. שברי מאמץ הם שברים קטנים שנגרמים מעומס על הרגליים. ניתן לטפל בשברי מאמץ על ידי גלי הלם. הטיפול בגלי הלם נחשב לטיפול יעיל שמניב תוצאות טובות. מהו טיפול בגלי הלם וכיצד מסייע לשברי מאמץ? המאמר הבא הוא בשבילכם.

תסמינים של שברי מאמץ בידיים

שברי מאמץ בידיים הם פציעה נפוצה, הנגרמת לרוב על ידי פעילויות חוזרות ונשנות או אירועים טראומטיים. התסמינים עשויים לכלול כאב מקומי, נפיחות, רגישות וקושי באחיזה או החזקת חפצים. אם אתם חווים תסמינים אלו, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי לצורך אבחנה מדויקת.

אבחון שברי מאמץ

כאשר אתה מבקר אצל איש מקצוע בתחום הבריאות, הם יערכו בדיקה יסודית, שעשויה לכלול צילומי רנטגן, הדמיית תהודה מגנטית (MRI) או אולטרסאונד. כלי אבחון אלו מסייעים בזיהוי המיקום והחומרה של שבר המאמץ, ומאפשרים פיתוח של תוכנית טיפול מתאימה.

גלי הלם שברי מאמץ

גלי הלם שברי מאמץ – מהם שברי מאמץ?

שברי מאמץ הם שברים ברמה מיקרוסקופית. שברים אלה נוצרים ברגליים בעקבות מעומס המוטל על הרגליים. מדובר בסדרה של מיקרו שברים שמחלישים את העצם. עם הזמן, שברי המאמץ עלולים לגרום לשבר ממשי שעלול לגרום לכאבים עזרים ולהשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של המטופל. שברי מאמץ גורמים הן לכאבים והן לתחושת מוגבלות. בדרך כלל שברי מאמץ נוצרים באזור השוקיים, בכפות הרגליים, באזור האגן ובמפרק הירך. על מנת לאבחן שברי מאמץ יש לבצע אבחנה קלינית על ידי MRI.

גלי הלם שברי מאמץ – מה גורם לשברי מאמץ?

כפי שציינו, שברי מאמץ נוצרים בעקבות עומס המוטל על האזור. גורמי הסיכון לשברי מאמץ הם ריצה או קפיצה לא מבוקרת. כמו כן, פעילות גופנית מאומצת עלולה לגרום גם היא לשברי מאמץ. בדרך כלל ניתן לראות שברי מאמץ בקרב חיילים בשירות קרבי שמבצעים פעילות גופנית מאומצת, ספורטאים מקצועיים, אתלטים ורקדנים. שימו לב כי מחקרים קבעו שלנשים יש נטייה מוגברת לפתח שברי מאמץ. כמו כן, ניתן לראות שברי מאמץ גם בקרב אנשים מבוגרים שסובלים מהיחלשות של העצם. שברי מאמץ יכולים להיגרם גם כתוצאה ממחלות כמו מחלת האוסטיאופורוזיס. מחלה זו היא מחלה נפוצה שמאופיינת בירידה של צפיפות העצם. בעקבות כך יכולים להיווצר שברי מאמץ.

 גלי הלם שברי מאמץ – מה התסמינים של שברי מאמץ?

התסמין המרכזי של שברי מאמץ הוא כאב בזמן פעילות גופנית. בדרך כלל הכאב יופיע לאחר הפעילות הגופנית ובמיוחד בזמן המנוחה. הכאבים יכולים להופיע גם לאחר הליכה ממושכת ולא רק ריצה או קפיצות. כמו כן, ניתן להבחין בתסמינים נוספים כמו נפיחות באזור השברים, רגישות למגע וכאב מתגבר בפעילויות מאומצות.

גלי הלם שברי מאמץ – כיצד יש לטפל בשברי מאמץ?

על מנת לטפל בשברי מאמץ יש קודם כל לנוח. המנוחה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בטיפול בשברי מאמץ. בנוסף לטיפול בשברי מאמץ יש לשלב טיפולי פיזיותרפיה. הטיפולים יכולים לסייע בהקלת הכאבים, לחזק את השרירים ולהקל על העומס ברגליים. כמו כן טיפולי פיזיותרפיה יכולים לסייע בשיפור טכניקת הריצה ופעילויות ספורטיביות נוספות, על מנת למנוע היווצרות שברי מאמץ בעתיד.

דרך נוספת לטיפול בשברי מאמץ היא על ידי גלי הלם.

גלי הלם שברי מאמץ – מהם גלי הלם?

גלי הלם הם גלי אנרגיה קצרים ועוצמתיים שמאפשרים טיפול יעיל בהסתיידויות ודלקות כרוניות בשרירים, גידים ורקמות. טיפול בגלי הלם הוא טיפול שמתבצע על ידי מכשיר עוצמתי. עם טיפול בגלי הלם ניתן לזרז תהליכי ריפוי בבעיות אורתופדיות שונות בגוף שלנו.

יש שני סוגי מכשירים עיקריים בהם מבצעים טיפול בגלי הלם- מכשיר מפוקס הפועל על גלי הלם אקוסטיים ומכשיר רדיאלי הפועל על גלי הלם רדיאליים. שני סוגי המכשירים הללו עובדים בצורה מעט שונה אך מביאים לתוצאות זהות, אפקטיביות וטובות מאוד. לכן, לא משנה באיזה סוג מהמכשירים יבצעו את הטיפול. מה שכן כדאי לקחת בחשבון הוא מקצועיות המטפל שמבצע את הטיפול. חשוב מאוד לבחור במטפל פיזיותרפיסט עם הסמכה לטיפול ועם ידע באנטומיה, פיזיולוגיה ואבחון בעיות אורתופדיות שונות או ברופא מתאים. כאשר אתם בוחרים במטפל מקצועי אתם מגדילים את הסיכוי לטיפול בטוח שיוביל להחלמה. לכן בקשו לראות תעודות מתאימות שיעידו על ידע והסמכה נדרשת.

גלי הלם שברי מאמץ – טיפול במכשיר מפוקס

מכשיר מפוקס הוא מכשיר לטיפול בגלי הלם שמאפשר טיפול בשברים לרבות שברי מאמץ. פועל על פי העיקרון האלקטרו אקוסטי. עיקרון זה גורם לגל לחדור לנקודת התכנסות אחת. כך העצימות המקסימלית מתרכזת בנקודה אחת ומאפשרת לטפל בעוצמה גבוהה במקום ספציפי. כמו כן עם מכשיר זה ניתן לטפל בבעיות שממוקמות באזורים עמוקים. ניתן לכוונן את עומק הטיפול ולהגיע בצורה מדויקת לנקודה הרצויה.  בהשוואה למכשיר הרדיאלי, עם מכשיר מפוקס ניתן לטפל בעצימות מקסימלית גבוהה יותר. על ידי כך ניתן לטפל בהסתיידויות קשות בגידים או בהסתיידויות לאחר ניתוחים.  הטיפול על ידי מכשיר מפוקס מתבצע בעיקר ברקמות עמוקות כמו דלקת בגיד הירך האחורית לדוגמא.

גלי הלם שברי מאמץ – כיצד גלי הלם מסייעים?

הטיפול בגלי הלם עובד על אנרגיה אקוסטית בתדרים משתנים ובעוצמות שונות. אלה משמשים לריפוי של רקמות שונות בגוף. גלי ההלם למעשה חודרים את העור ואת הרקמות הרכות ומגיעים עד לרקמות שריר- שלד. כך הם גורמים לזירוז של תהליכי הריפוי באזורים הפצועים והכואבים.  בזמן הטיפול בגלי הלם, מופרשים אנדורפינים. האנדורפינים מפחיתים את הכאבים שחש המטופל ולמעשה משבשים את שדר הכאב שמגיע למוח מהאזור הפצוע. טיפול בגלי הלם יכול לסייע בהפחתת כאבים החל מהטיפול הראשון וכמובן לאורך הטיפולים הנוספים.  כמו כן, טיפול בגלי הלם מעודד צמיחה של כלי דם קטנים באזור המטופל. על ידי כך ניתן לחדש ולהגביר את חילוף החומרים במקום הפגוע. חילוף החומרים המהיר מעורר תהליכי ריפוי.

בנוסף, טיפול בגלי הלם מאפשר יצירת קולגן. הקולגן הוא חומר שנוצר בגוף בתהליכי ריפוי. אנרגיה אקוסטית מעודדת בנוסף גם פירוק של משקעי סידן ברקמות שעברו הסתיידות. על ידי ייצור קולגן ניתן לבצע תהליכים של בניה ותיקון של רקמות. הקולגן החדש שנוצר במהלך הטיפול הוא חזק ודחוס יותר ומתארגן בצורה אורכית בהתאם למבנה הגיד. בנוסף יש לקחת בחשבון כי, הטיפול בגלי הלם הוא למעשה תחליף להליך כירורגי. עם הטיפול ניתן לנקות את ההסתיידויות בלי להסתכן בסיבוכי הניתוח במשך הזמן הדלקת תעלם, הכאבים יופחתו וההסתיידויות המקומיות יתפרקו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו