גלי הלם לטיפול במרפק גולף

תפסיקו לסבול!!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

גלי הלם משמשים למגוון טיפולים רפואיים, מחלת כליות וכאבים אורתופדיים (מחלות שלד ושריר). סובלים מכאבים אורתופדיים בשל מרפק גולף או פציעת ספורט? רופאים מסבירים כי כאשר מטופל לא חש הטבה מספקת לאחר טיפולים אורתופדיים או משככי כאבים, גלי ההלם יכולים להביא לשיפור עצום ביכולת תפקוד והפחתת כאבים.

מרפק גולף – לא רק בשחקני גולף

מרפק גולף או מצב דומה שמכונה לפעמים מרפק טניס, אינם אך ורק בעיה שמציקה לשחקי גולף או טניס מקצועיים (או אפילו חובבים). מדובר בכאבים שסובבים סביב המרפק, בשל מאמץ יתר על השרירים ועל הגידים במיקום זה. הכאב עשוי להחריף בזמן פעילות גופנית אך גם בעת הפעלת שרירים או אפילו מאמץ קל, בעת הזזת המרפק, תפיסה או אחיזה של חפצים שונים, פעילות ספורטיבית ועוד

גלי הלם לטיפול במרפק גולף

 

מה גורם למרפק גולף? והאם די במנוחה כדי להעביר את הכאב?

תנועת המרפקים והאמות מתבצעת באופן יום יומי. כאשר מבצעים תנועות שוב ושוב, הזזת המרפק והאמות שוב ושוב, חלה הסתיידות ומפתחת דלקת. לעיתים הדלקת מלווה בקרעים, בפרט כאשר לא נותנים למקום מנוחה ארוכה. במרפק גולף (בניגוד למרפק טניס), הכאב מתמקד בצד הנגדי של המרפק. אם נותנים לאזור מנוחה מספקת לפני שהדלקת מחמירה, ניתן לצפות להקלה משמעותית בכאב. אם המנוחה איננה מביאה לריפוי מלא ועדיין ישנם כאבים, הטיפול המקובל הינו בתרופות אנטי דלקתיות ומשככות כאבים, ללא סטרואידים. טיפול אפשרי נוסף הינו פיזיותרפיה, אך לא תמיד הריפוי מתנהל בקצב משביע רצון. אם הכאבים והמגבלה בתנועה מתמשכים, טיפול בגלי הלם עשוי לסייע במידה רבה.

האם קיימות הוכחות מדעיות ליעילות של גלי הלם?

בעשרים השנים האחרונות הצטברו ראיות רבות לתועלת של טיפול בגלי הלם. בפרט נמצא כי במצבים אורתופדיים רבים, המלווים בדלקות, הסתיידות, קרעים בשרירים או בגידים, ההשפעה טובה מאוד. מה שבולט מאוד במחקר הוא ההשפעה הדרמטית של הטיפול בכאבים, גם על אנשים שמטופלים במקביל עם תרופות וכן כתחליף לטיפול תרופתי. למרות שהמדע מתקשה להסביר באופן מוחלט כיצד גלי הלם משפיעים הפיזיולוגיה האנושית, ישנן השערות שנבדקות בימים אלה.

טיפול בגלי הלם כאלטרנטיבה לזריקות

זיהוי של מרפק גולף נעשה בדרך כלל על ידי אורתופד. לעיתים ייעשה שימוש בבדיקות שנועדו לברר את היקף הפגיעה, לשלול סיבות אחרות ומחלות שלא אובחנו קודם לכן. אולטרסאונד או MRI עשויים לבוא בחשבון, אולם האבחון הינו רק צעד ראשון. במידה והכאבים מתמשכים וקיים קושי להניע את היד או המרפק לאורך זמן, יתכן שהרופא ימליץ על זריקות קורטיזון. ראוי לציין כי אנשים רבים חווים הקלה משמעותית בעקבות גלי ההלם, כך שניתן להפחית את הטיפול בתרופות ואף להימנע מטיפול בזריקות.

כיצד נערך טיפול בגלי הלם בפועל?

לצורך ביצוע הטיפול יש להגיע למרפאה, קליניקה או בית חולים המצוידים במכשור מתאים. מכשיר הפולט גלי הלם יוצמד לאזור הכואב, למרפק וסמוך לו. הטיפול בגלי הלם נעשה כאשר המטופל/ת יושבים בנינוחות, ללא צורך בהרדמה חלקית או מלאה. במידה והמרפק כואב מאוד, לעיתים נעשה לפני הטיפול עיסוי מרגיע, שימוש ברטיות קרות או חמות או שימוש בחומר מאלחש (מרגיע).
הטיפול מתבצע בדרך כלל בצורה של סדרת טיפולים, כאשר כל מפגש אורך כ-15 דקות ולעיתים יותר. ההשפעה איננה מידית אולם בתוך כשבועיים עד חודש מרבית המטופלים חשים הקלה בכאב ונרשמת ירידה בדלקת. חשוב להעיר שלא תמיד הטיפול הזה יחליף לחלוטין דרכי התערבות אחרות. כלומר, אפשרי שילוב עם טיפולי פיזיותרפיה או שימוש במשככי כאבים קלים לפי הצורך. הטיפול יכול להתאים לבני כל הגילאים אולם עיקר המטופלים מגיעים בגילאי ארבעים ומעלה.

מרפק גולף תרגילים

על ידי שילוב תרגילי מרפק גולף בשגרת היומיום שלך, אתה יכול לחזק את השרירים באמה ולהפחית את הסיכון לפתח מרפק גולף. תרגילים אלו קלים לביצוע וניתן לבצע אותם בבית או במגרש הגולף, מה שהופך אותו נוח לכל אחד לשלב אותם בשגרה שלו. זכור, מרפק גולף הוא מצב שכיח המשפיע על חובבי גולף רבים ברחבי העולם. עם זאת, עם הטיפול והטיפול הנכונים, אתה יכול ליהנות מהספורט שאתה אוהב מבלי לדאוג לפציעות אפשריות. אנו ממליצים לך לנסות את התרגילים שחלקנו ולהתייעץ עם איש מקצוע רפואי אם אתה חווה סימפטומים חמורים כלשהם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון
פיזיותרפיה וטיפול בגלי הלם – רמי גאון

מטפל ופיזותרפיסט ותיק בתחומו עם מעל 15 שנה, בהם הוא טיפל במאות מטופלים עם בעיות שונות ומאתגרות. בוגר לימודי תואר ראשון ושני בפיזיותרפיה ומאז אני עושה כל שביכולתי לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלי.

חייגו עכשיו